BENVINGUTS AL MEU BLOG



La meva vida està formada de petits fragments que s'acoplen uns als altres com en un puzle i van configurant el que jo som com a persona. Un d'aquests fragments és el fet d'estudiar una carrera universitària, i aquí, dins aquest blog, trobareu una finestra oberta a la meva feina com estudiant.

Esper que vos agradi!









SETMANA DE FESTES

(Carta publicada al Menorca l'Agost del 2008)
per Natàlia Vinent Mascaró

Per fi s'atraca Sant Llorenç!
Sembla que va ser ahir quan sentíem repicar ses campanes i partíem es meu homo i jo carregats de motxilles amb infants( en Francesc tenia un mes justet de vida), i ja ha passat un any amb totes ses seves alegries i penes....
Es capvespre que es meu homo va arribar a casa, programa 2008 en mà, me va venir a sa memòria sa meva infància al Cine Espanya. M'enrecord que quan ens duien es programa de festes ma mare me cridava:"Natalieta ja han duit es programa!". Com una bala corria a cercar-lo i anava a l'encontrede sa meva s'àvia per a llegir-li tot el contingut d'aquells paperets plens d'il.lusió i alegria.
Amb el temps aquella lectura es va convertir en un ritual que es va repetir després amb ma mare quan s'àvia es va morir. Amb ma mareta també morta, he fet el ritu amb les meves filles, i he de confessar que enguany igual que cada any, tampoc he pogut acabar de llegir perquè un puny m'ofega el coll provocant que unes llàgrimes em creuin la cara. I és que a mide que feim anys, les festes es tornen tristes perquè sempre falla algú i ens entristeix l'anyorança d'aquells éssers tant estimats. I és així. Però hem de fer l'esforç i convertir la tristor en melangia tot i que igualment serà inevitable controlar les llàgrimes del record.
Enguany, com cada Sant Llorenç, he fet net sa casa a fons, per  a rebre el patró amb sa millor cara. Faré coques i couré xocolati per a rebre els meus convidats. Enguany per primera vegada en molts anys els veïns des meu carrer enramarem i farem festa per celebrar tantes coses que s'han de celebrar i de vegades no ho celebrem.
Ses festes majors ens donen l'excusa perfecta per a brindar per tot allò pel que no hem brindat abans: pels que som d'aquí i els que són de fora, pels que han nascut i els que s'han anat, pels joves i els no tant joves, pels que esteim sans i els que no hi estan tant, pels nostres ascendents i per la nostra descendència, pel que fa feina i pel que pot descansar, pel que està enamorant i pel que no s'enamora, pel que està trist i pel que vol riure, per  a tots i totes els que teniu algun motiu per celebrar, aprofitau aquest Sant Llorenç per fer-ho, perquè no sabem si l'any que ve hi serem  per a celebrar-ho.
Que tingueu unes bones festes de Sant Llorenç.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...